In een wereld waarin steeds meer mensen met elkaar verbonden zijn, is een goede online aanwezigheid essentieel om op te vallen tussen jouw concurrenten en de zichtbaarheid van jouw merk te vergroten. Daarom is online marketing belangrijk voor alle soorten bedrijven, of ze nu online zijn of niet. Maar weet je hoe je jouw strategieën effectief kunt gebruiken Om je te helpen, hebben wij enkele online marketing tips geselecteerd die jouw bereik op het internet zullen vergroten en jouw verkoop zullen doen stijgen. Bekijk ze!
Gemakkelijk te vinden zijn
Is het hebben van een website belangrijk? Heel erg. Maar is het genoeg? Nee. Het zal niet helpen als jouw klanten je niet kunnen vinden. Opdat zij je zouden vinden, moet je investeren in inhoud en een goede positionering in de zoekmachines, vooral in Google, natuurlijk. Op de eerste pagina van Google staan betekent dat jouw bedrijf altijd in beeld is. Immers, wanneer de gebruiker iets zoekt, wil hij snel een antwoord. Zelden zal hij door verschillende pagina's moeten navigeren om te vinden wat hij zoekt. Naast Content Marketing gebruiken bedrijven technieken om hun sites te optimaliseren en de kans te vergroten om hoger in de Google ranking te komen. Ze produceren inhoud - meestal in een blog - met trefwoorden die relevant zijn voor het doelpubliek; gebruiken SEO-technieken; verbeteren de laadsnelheid van pagina's... Dit draagt allemaal bij tot de relevantie van jouw merk.
Google My Business
Een ander zeer belangrijk hulpmiddel is Google My Business. Daar kunt je gratis jouw bedrijfsadres met telefoonnummer, website, openingstijden en beoordelingen van andere klanten registreren. Wanneer iemand dus zoekt naar bedrijven binnen een specifieke locatie, zal jouw bedrijf eerder gevonden worden.
Optimaliseer jouw campagnes
Door de statistieken van organisch verkeer bij te houden, krijgt je belangrijke informatie over bijvoorbeeld welk type inhoud jouw publiek het meest leest, op welke producten het meest wordt geklikt, welke pagina's het meest worden bezocht en welke zoekwoorden de meeste betrokkenheid genereren. Van daaruit kunt je betaald verkeer (advertenties) gebruiken om conversies te versnellen, online verkoop te verhogen en de loyaliteit van de persona op te bouwen. Dit komt omdat je een zeer precieze segmentatie in handen zult hebben. Vergeet niet dat Google Ads niet de enige plaats is waar je kunt adverteren. Je kunt ook adverteren op Facebook en Instagram, bijvoorbeeld.